Thursday 19 September 2013

MIGRAINE

APA ITU MIGRAINE?
Migrain adalah sakit kepala yang menyakitkan, berdenyut-denyut dan berlangsung antara 4-72 jam sehingga seseorang itu tidak mampu melakukan pekerjaan rutin hariannya. Namun begitu menurut kajian yg dibuat, migraine tidak mendatang kesan jangka panjang yang serius.

APAKAH PENYEBABNYA??

Menurut kajian, migrain boleh disebabkan oleh pelbagai faktor. Pada asasnya, apabila berlaku migrain saluran darah akan mengembang dan menguncup menyebabkan kita berasa sakit kepala yang berdenyut-denyut.Migrain boleh disebabkan oleh faktor keturunan. Jika ibu mengalami migrain semasa muda, anaknya juga boleh mengalami migrain.

APAKAH TANDA-TANDANYA?

Migraine biasanya menyebabkan rasa sakit kepala berdenyut-denyut (throbbing headache) pada sebelah kepala dan rasa loya. Namun ada juga sakit kepala di kedua-dua belah kepala. Individu yang berlainan mempunyai tanda2 penyakit migraine yg berlainan.

Pergerakan, cahaya, bunyi bising dan bau-bauan boleh memburukkan lagi migraine. Kadang kala seseorang itu boleh merasakan aura, iaitu beliau dapat melihat bintik-bintik, gelombang cahaya atau pancaran2 cahaya di depan matanya. Tangan, bahu dan muka akan menjadi kebas. Ianya berlaku 30 min sebelum sakit kepala.


SHAKLEE B Complex boleh membantu anda dlm mengatasi migrain ini..mai kita bc mcmna B complex ni dpt mengurangkan migrain ini..

Vitamin B2 (riboflavin) dan Vitamin B6 (Pyridoxine) telah terbukti boleh membantu mengurangkan kesakitkan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang mograin, tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya.


B complex shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B termasuklah 100% biotin dan asid folik.
Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh.

Manfaat Utama B Complex Shaklee
- Menukarkan makanan kepada tenaga
- Melawan tekanan
- Membantu tumbesaran
- Sesuai untuk rambut beruban dan gugur
- Baik untuk mata
- Mencegah anemia( membantu pembentukan sel darah merah yang sihat)
- Meredakan sengugut
- Detoksifikasi-meredahkan alahan
- Mencegah perlcche( kerekahan mulut)
 
 
Untuk sebarang pertanyaan?Sila hubungi sy :
 Shyda- SID (883186)
Independent Distributor
PM FB/SMS/WHATAPPS /EMAIL
0174107885/nurshyda86@gmail.com

Ingin menjana pendapatan tambahan?Anda seorg surirumah?Jom sertai kami sekarang..Hubungi sy utk maklumat lanjut =)

No comments: